Het ISDN2VoIP stappenplan
Stap over van ISDN naar CallvoipTelefonie en u krijgt meer mogelijkheden voor minder geld.
Behoud de functionaliteit die u reeds heeft en profiteer van de uitgebreide telefooncentrale die u er gratis bijkrijgt en die met uw meegroeit. Hieronder vindt u het ISDN2VOIP stappenplan: 8 stappen in circa 3 weken en uw overstap is een feit.

week 1 - voorbereiding week 2 - inregelen week 3 - realisatie
1) Selectie nummers
Welke nummers heeft u en welke hiervan wenst u te behouden? Wat voor aansluiting heeft u? En is de looptijd van uw contract verstreken? Een recente telefoonrekening biedt vaak hou-vast. Selecteer de nummers die u wilt behouden, en houd er rekening mee dat de overige nummer komen te vervallen.
TIP: start met een Callvoip Demo-tour om u te vergewissen van kwaliteit en mogelijkheden.

» vraag een Callvoip Demo-tour aan...
» meer informatie over VoIP-apparatuur...
4) Aanvraag nummerportering
U start het porteringsproces middels het Callvoip Aanvraagformulier. Wij vragen uw portering aan; doorgaans wordt deze na ca. 5 dagen uitgevoerd. U blijft gewoon bereikbaar in deze periode. Wij melden u z.s.m. de definitieve porteringsdatum; het opgeven van een wensdatum is mogelijk.
NB - u hoeft uw ISDN-abonnement niet op te zeggen; dit gebeurt automatisch. KPN bericht u over de portering en de financiële eindafrekening.
» download Callvoip Aanvraagformulier
» meer over nummerportering...
7) Testen VoIP-verbinding
Voordat uw portering heeft plaatsgevonden is het raadzaam om uw configuratie te testen. Het kan gebeuren dat uw netwerk het VoIP-signaal niet (volledig) doorlaat of vervormt. Met enkele tests is een probleem snel ontdekt. Onze experts helpen u en uw systeembeheerder graag bij het analyseren van het probleem.
TIP: voorkom verrassingen. Start met een CallVoip Demo-account en test zonder stress of dit nummer probleemloos werkt in uw netwerk!

» meer informatie over testen...
2) Selectie internetverbinding
Voor VoIP-telefonie heeft u geen supersnelle, maar wel een stabiele internetverbinding nodig. Vuistregel: u gebruikt ca. 100kbps uploadsnelheid per gesprek o.b.v. ISDN-kwaliteit.
Heeft u al internet? Voorkom verrassingen en vraag bij uw internetprovider na of deze blijft bestaan als u uw telefoonnummers porteert! Dit verschilt helaas per aanbieder en type abonnement.
Beperk uw kwetsbaarheid door een extra internetverbinding te nemen en deze door een slimme router te laten samenwerken.
» meer informatie over internetverbinding...
5) Inregelen apparatuur
Zodra uw portering is ingediend worden uw telefoonnummers op de Simmpl Telefooncentrale aangemaakt. U ontvangt deze gegevens en kunt de accounts in uw VoIP-apparatuur registreren - een klus van enkele minuten. Hierbij is volop documentatie beschikbaar.
U blijft gewoon bereikbaar gedurende de portering. Uw nummers bestaan nu twee keer: als ISDN-nummer en als VoIP-nummer. U kunt zelf kiezen of u via ISDN dan wel via VoIP uitbelt. Tot portering komen gesprekken via ISDN binnen, daarna automatisch via VoIP.
» hulp bij apparatuurconfiguratie...
8) Realisatie portering
De dag van portering breekt aan. Porteringen worden doorgaans 's ochtends tussen 9 en 10 uitgevoerd. De portering verloopt veelal naadloos en in het minste geval met max. 15 min. uitval. Dit komt automatisch goed, u hoeft hiervoor niets te doen. U kunt gewoon uitbellen met uw VoIP-accounts.
TIP: maak gebruik van de mogelijkheid om uw portering op een door uzelf gekozen wensdatum aan te vragen en voorkom onnodige stress!

3) Selectie apparatuur
Wilt u uw huidige ISDN-centrale/-telefoons blijven gebruiken? Veelal is dit mogelijk. Voor ISDN-gebruikers biedt een FRITZ!Box dan uitkomst: hierop kunt u uw bestaande ISDN-centrale aansluiten!
Maar ook IP-telefoons zijn populair, vast of DECT-draadloos. En vrijwel alle SIP-apparatuur kan met elkaar worden gecombineerd.
» meer informatie over apparatuur...
6) Inregelen telefooncentrale
Met uw accountgegevens ontvangt u de inloggegevens voor de telefooncentrale. Hier kunt u tal van zaken instelling: definieer belgroepen, tijdsgestuurde doorschakelingen, een fallback noordnummer (bv. mobiel), ontwerp een telefonisch keuzemenu, richt een wachtrij in, stel fax-to-mail in, etc.
» meer informatie over de telefooncentrale...
» hulp bij configuratie telefooncentrale...
Resultaat
U weet welke nummers u wilt porteren, u heeft een stabiele internetverbinding en u weet welke VoIP-apparatuur u gaat gebruiken.
Dan bent u klaar om de portering in te dienen.
Resultaat
Uw portering is ingediend, uw apparatuur en de telefooncentrale zijn geconfigureerd. Nu is het moment om te testen of alles naar behoren werkt.
Gefeliciteerd!
Uw nummers zijn succesvol geporteerd. Profiteer van de flexibiliteit van VoIP en de vele mogelijkheden van Callvoip Telefonie!
• klik hier voor een besparingscalculatie  •
• vraag vandaag uw portering aan en begin gelijk met besparen! •